Katarzyna Gubała
VegLab

Warsztaty kiszenia #ArtKidsMenu z MasterChef Junior w Art Hotelu

Warsztaty kiszenia #ArtKidsMenu z MasterChef Junior w Art Hotelu

Gazowane winogrona i śliwki w solance – to bohaterowie ostatnich warsztatów kulinarnych w Art Hotelu we Wrocławiu.

Pod czujnym okiem Julki Cymbaluk, zwyciężczyni programu MasterChef Junior 30 dzieci kisiło pyszności na słodko w ramach projektu #ArtKidsMenu.

Julka Cymbaluk, MasterChef Junior
Arek Dziakowski

Te warsztaty były nieco inne od poprzednich. Po pierwsze – kisiliśmy na słodko na dwa różne sposoby – w miodzie i solance, a po drugie – tym razem kiszonki miały określony czas do spożycia.

- Gazowany winogron najlepszy jest 6-7 dnia – tłumaczył na warsztatach kulinarnych dla dzieci w Art Hotelu we Wrocławiu autor przepisów – Arek Dziakowski. - I to jest moment, kiedy winogrona najlepiej smakują dzieciom. Lekko buzują w ustach i dają przyjemne łaskotanie na podniebieniu. Jeśli jednak będziemy kisić winogrona dłużej niż 2 tygodnie, wtedy otrzymamy już fermentację alkoholową – doskonałą w smaku już niestety tylko dla dorosłych.

Warsztaty kulinarne to prawdziwe eksperymenty

Drugą smaczną propozycją podczas kulinarnych warsztatów we Wrocławiu były śliwki w solance. Dzieciom najbardziej podobało się rozkrajanie śliwek i wyciąganie pestek. Ich zdziwienie było wielkie, kiedy w kilku znalazły robaczka.

- To ekologiczne śliwki z gospodarstwa sadowniczego Joanny i Jarosława Tokarz – tłumaczyła najmłodszym uczestnikom Anna Pławecka z hurtowni rolno-spożywczej TargPiast. – Dlatego robaczki są też naturalną konsekwencją takich zdrowych owoców prosto z sadu.

Julka Cymbaluk, Anna Pławecka
ArtKidsMenu

Do słoików ze śliwkami trafiły także garście listków mięty i bazylii od firmy Baziółka. Dzieci z ochotą obrywały zielone krzaczki i doprawiały nimi swoje przetwory. Nie od dzisiaj przecież wiadomo, że warsztaty kulinarne to prawdziwe smakowe eksperymenty. A w takiej roli najlepiej czują się dzieci.

Gospodarz warsztatów – Art Hotel – przygotował dla uczestników specjalne, autorskie naklejki na słoiki.

- Wypisywanie swoich imion, dat produkcji i nazw poszczególnych kiszonek sprawia dzieciakom nie lada frajdę – tłumaczyła w wywiadzie udzielonym radiu RAM Anna Wałęsa, kierownik do spraw marketingu w Art Hotelu. – Zaprojektowaliśmy też poręczne plecaczki dla każdego z dzieci. Można do nich zapakować swoje słoiki i donieść bezpiecznie do domu.

Do toreb trafiły także zdrowe soki od „Fundacji Marwit”, doniczki ziół od „Baziółka” oraz zakładki i notesy od Miejskiej Biblioteki Publicznej we Wrocławiu.

Anna Wałęsa, Katarzyna Gubała
Julka Cymbaluk

Gwiazdą warsztatów była Julka Cymbaluk

- Do MasterChef Junior przygotowywałam się pod czujnym okiem babci i wujka – opowiadała dzieciom zwyciężczyni kulinarnego programu telewizyjnego - Julka Cymbaluk. – Nie było łatwo, ale udawało mi się przechodzić kolejne etapy. Oczywiście denerwowałam się czy danie mi wyjdzie. Najgorszy zaś był sos holenderski. Pamiętam, jak bardzo bolała mnie ręka od tworzenia jego idealnej konsystencji. Na szczęście się udało i mogę dalej rozwijać moje kulinarne zainteresowania.

Po warsztatach dzieci chciały zrobić sobie zdjęcie z Julką, wziąć autograf lub po prostu uściskać swoją idolkę. Wielu najmłodszych obiecywało pójść taką samą kulinarną drogą. Warsztaty #ArtKidsMenu na pewno pomogą w zdobyciu kolejnych kulinarnych doświadczeń pod okiem specjalistów.

Julka Cymbaluk
Katarzyna Gubała, Anna Wałęsa, Grzegorz Pomietło, Arek Dziakowski

Idealne dziecięce menu w restauracji

Gotowanie z dziećmi to wyzwanie, ale też wielka przygoda. Przekonali się o tym organizatorzy warsztatów kulinarnych w Art Hotelu.

- Zaczęliśmy ponad rok temu od projektu, w którym poszukiwaliśmy wraz z najmłodszymi gośćmi pomysłów na idealne restauracyjne menu dla dzieci – tłumaczy Anna Wałęsa, kierownik do spraw marketingu w Art Hotelu. – Z ankiet jasno wynikało, że dzieci mają wyrobione kulinarne gusta, wiedzą co chcą jeść w hotelu, a na co absolutnie nie mają ochoty. Na tej podstawie powstało nasze najnowsze menu dla dzieci w Art Restauracji.

Podczas projektu #ArtKidsMenu zebrano odpowiedzi z ponad 200 ankiet przeprowadzonych wśród dzieci. Jasno z nich wynikało, co dzieci lubią. Okazało się, że dzieci bardzo pragną gotować z rodzicami, natomiast dorośli nie znajdują na to czasu.

#ArtKidsMenu
Katarzyna Gubała

Rodzice potrzebni do gotowania

- Aż 95% naszych małych ankietowanych skarżyło się na swoich rodziców – tłumaczy koordynatorka projektu i diet coach Katarzyna Gubała. – Dlatego postanowiliśmy kontynuować w tym roku nasz projekt i umożliwić gotowanie rodzicom z dziećmi. Niech to będzie wielka zabawa. Chcemy im pokazać, że dzieci nie robią wielkiego bałaganu, a wspólnie są w stanie stworzyć naprawdę ciekawe kompozycje kulinarne. Tematem wiodącym czterech naszych warsztatów są kiszonki. Pomysł na czasie, zdrowy i jak się okazuje, bardzo kreatywny.

29 września kolejna edycja warsztatów.

Projekt #ArtKidsMenu

To BEZPŁATNE 4 warsztaty dla dzieci i rodziców pod patronatem Miasta Wrocław w Art Hotelu przy ul. Kiełbaśniczej 20. Spotkania odbywają się pod hasłem „Przyjdź ze słoikiem, wyjdź z kiszonką”. Na każdy z cykl warsztatów będzie się można zapisać lub wygrać zaproszenie biorąc udział w konkursach organizowanych na Facebooku Art Hotelu jak i Partnerów.

Gazowane winogrona
Baziółka

Zwycięzcy będą mogli wysłuchać wykładu o zdrowym żywieniu poprowadzonym przez diet coacha Katarzynę Gubałę, a następnie będą uczyć się kisić warzywa i owoce na słono czy na słodko m.in. z Arkiem Dziakowskim, właścicielem firmy „Zdrowy Ferment”. Na uczestników warsztatów czekają kulinarne fartuszki, prezenty od sponsorów m.in. Fundacji Marwit, firmy Baziółka oraz degustacje sezonowych produktów od lokalnych wytwórców (owoce, soki, warzywa, mąki, makarony, sery, produkty wegańskie). Dla zapominalskich, będą przygotowane słoiki w zapasie.

Jedną z atrakcji jest sklep mobilny Regio Food z produktami regionalnymi, który na czas trwania zajęć parkuje przez Art Hotelem.

Na początek 2020 roku w ramach projektu #ArtKidsMenu zaplanowany jest finałowy kulinarny event z udziałem celebrytów, gwiazd i blogerów oraz ich dzieci.

#ArtKidsMenu
#ArtKidsMenu
Partnerem projektu jest Miasto Wrocław i sieć bibliotek miejskich Wrocławia, Akademia Młodego Kucharza, Targ Piast, sklep Regio Food oraz Baziółka i Fundacja Marwit.