Inter Mlecz wspiera wege kuchnię na pokazach kulinarnych dla branży HoReCa
Napoje roślinne marki Inka pojawią się w szerokiej dystrybucji firmy Inter-Mlecz. Dzięki temu kucharze i szefowie kuchni z okolic Warszawy będą mogli skorzystać z bogactwa roślinnych zastępników mleka, klasycznej kawy Inka i wielu wersji smakowych. Promocja rozpoczęła się od warsztatów kulinarnych dla branży HoReCa, w których miałam zaszczyt uczestniczyć i gotować.
Napoje roślinne podczas pokazu kulinarnego w Inter-Mlecz
Owies, soja i migdał to najczęściej wybierane opcje napojów roślinnych do kawy. Polacy zmieniają swoje wege upodobania w błyskawicznym tempie. Opcja mleka bez laktozy to dla nich za mało. Co zatem podać na śniadaniu do kawy i nie zrujnować budżetu? Naprzeciw oczekiwaniom wychodzi marka Inka, która ma w swojej ofercie zarówno napoje podstawowe na bazie roślin, jak i wersje smakowe: waniliowe czy czekoladowe. Podczas pokazu kulinarnego dla branży HoReCa w Inter-Mlecz w Warszawie postanowiłam wykorzystać atuty produktów i przybliżyć kucharzom i kupcom z branży HoReCa zalety mleka roślinnego.
Forma podania napoju roślinnego ma znaczenie
Żyjemy w czasach, gdy na bufecie śniadaniowym nie może zabraknąć opcji roślinnej mleka. Stąd pomysły Inki na uatrakcyjnienie klientom hoteli i restauracji porannego posiłku.
- W 2021 roku szczególnym zainteresowaniem przy projektowaniu bufetu śniadaniowego cieszyły się nasze dyspensery na mleka roślinne – tłumaczy Łukasz Jaworski z firmy Inka. – Klient może wybrać swój ulubiony napój, sprawdzić smak i zdecydować. Nie bez znaczenia jest też estetyka podania i ciekawa ekspozycja.
Wegańska opcja na bufecie śniadaniowym
Podczas pokazu promującego produkty roślinne i przybliżającego wegańską kuchnię zaproponowałam między innymi shake na bazie napoju owsianego Inka i masła orzechowego. To proteinowa bomba witamin i mikroelementów, która wesprze sportowców po ciężkim treningu i doda energii gościom hotelowym planującym po śniadaniu dzień zwiedzania zabytków.
Zdrowa alternatywa opcji dla wegan na śniadaniu hotelowym
Do skomponowania proteinowego shake dla wegan wystarczy użyć 1 l napoju Inka np. ryżowe, migdałowe lub sojowe, 4 łyżki kawy zbożowej Inka kokosowa, 6 łyżek masła orzechowego niesolonego (wykorzystałam markę Maslove), 2 banany, 2 łyżki ziaren kakaowca. Całość możemy dosłodzić syropem z agawy i udekorować listkami mięty, melisy lub lawendy.
Napój sojowy w wegańskich pancakes – opcja HoReCa
Obecnie połowa konsumentów decydujących się na roślinną alternatywę wybierze owies lub soję. Z punktu widzenia szefa kuchni czy restauratora napoje sojowe są najtańszą z dostępnych alternatyw mleka. Do kupienia w opcji niesłodzonej, dosładzanej i smakowej (wanilia, czekolada, truskawka itp.). Mleka sojowe trafiły na polski rynek najwcześniej i przez długi czas były numerem jeden. Obecnie najczęściej wybierane są ze względów ekonomicznych. Uwielbiają go też bariści, bo aksamitność pianki bywa zbliżona do tej tworzonej z mleka krowiego. A do tego wersja niesłodzona nie zaburza smaku samej kawy.
Pokaz kulinarny opcji wegańskiej dla klientów Inter-Mlecz
A gdyby tak przełamać myślenie i stworzyć naleśniki, placki lub klasyczne pancakes w wersji wegańskiej bez użycia jajek i mleka. Co w zamian? Wystarczy do mąki pszennej dodać napoju roślinnego np. owsiane lub sojowe Inka, octu jabłkowego, kilka łyżek gazowanej wody, a do tego syropu z agawy, proszku do pieczenia. Na koniec oczywiście szczypta kurkumy dla koloru. Wegańskie pancakes gotowe.
Wiele marek – jedna wegańska idea pokazu kulinarnego
Podczas pokazu kulinarnego dla marki Inter-Mlecz na poszczególnych stanowiskach trwały warsztaty z wykorzystania wegańskich marek promujących kuchnię roślinną oferujących wysokiej jakości produkty. Wśród zaproszonych gości był szef kuchni wegańskich serów Violife – Robert Kopacz. Specjalistyczne wersje kawy z mlekiem w opcji roślinnej prezentował zgromadzonym Kamil Czarnik, genialny barista i aktualny Mistrz Polski latte art.
Dostawca żywności dla branży HoReCa i nie tylko
Inter-Mlecz to czołowy dostawca wiodących marek nabiałowych, spożywczych i mrożonych. Firma wystartowała w 1992 roku jako lokalne przedsiębiorstwo dystrybucji artykułów nabiałowych. Krok po kroku rozwijała swoją działalność, aby obecnie stać się głównym dystrybutorem artykułów suchych, mrożonych i konserwowych z obszaru Warszawy i okolic. Za cel Inter-Mlecz stawia sobie terminową dostawę żywności w odpowiednich warunkach. Klientami firmy są z rynku tradycyjnego (sklepy detaliczne, lokalne sieci handlowe) oraz rynku gastronomicznego (jednostki administracji publicznej, hotele, restauracje, zakłady produkcyjne, cateringi oraz cateringi dietetyczne).